ZZP Time management een moderne kunst?

ZZP: Postbezorger, administratief medewerker, directeur, hoofd inkoop, financieel assistent, ICT-er, cateringmedewerker, planner, (bedrijfs)verpleegkundige, chauffeur, werkvoorbereider, secretaresse, telefoniste, moeder, enneh… o ja, ik ben ook nog advocaat! Niet alleen de belastingdienst valt me lastig met een extra blauwe enveloppe met een brief over het verdwijnen van de VAR verklaring per 1 mei a.s. Ik heb daar als advocaat natuurlijk niet zoveel mee, want ik werk immers per dossier voor een ander bedrijf of particulier. Dat is netjes schriftelijk vastgelegd in opdrachtbevestigingen. Dus hup, die brief kan in het ronde archief. Ook de RDW was van de partij voor de APK, en o ja, als ik dan toch een afspraak heb dan wissel ik ook maar meteen even de winterbanden om. Daarmee begin ik de week. Ook privé verveel ik me niet. Kinderen op verschillende scholen en met verschillende lestijden en aandachtsbehoeften, proefwerken die overhoord moeten worden, boodschappen doen, pleisters plakken, zorgen dat het buiten het huis weer gezellig wordt, ik doe het graag en het is eigenlijk een baan erbij. Tenslotte wordt het qua werk een boeiende week: even een collega raadplegen over strategische beslissingen in een dossier, een nieuw dossier bestuderen over een oeverloze vergunningdiscussie, een aantal (pro forma) bezwaren en een handhavingsverzoek verzenden, belangrijke data inplannen, een mogelijke nieuwe cliënt bellen die door een bevriende jurist naar mij is doorgestuurd en her en der nog wat besprekingen. Dus o ja… ik ben af en toe ook nog filedier. Thuis zijn “Ik moet nog éven…” en “Ja, maar...” gevleugelde uitdrukkingen, die maar al te graag enigszins cynisch herhaald worden. Herkenbaar? Handige tips? Oplossingen voor tijdtekorten? Ik lees het commentaar graag!